Piagam pelanggan JTM adalah:
Piagam Pelanggan Institusi Latihan Jabatan Tenaga Manusia (ILJTM) adalah:
PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN INSTITUT LATIHAN JABATAN TENAGA MANUSIA SEHINGGA BULAN APRIL 2023 (PIAGAM PELANGGAN)
Bil. |
Perkara |
BAHAGIAN | BILANGAN DITERIMA | BILANGAN DPROSES DAN SELESAI | PERATUS |
1 |
Mengeluarkan tawaran kemasukan bagi kursus jangka panjang selewat-lewatnya tiga (3) minggu sebelum kursus bermula. |
UPPL |
102 |
102 | 100% |
2 |
Memastikan pelajar-pelajar ILJTM disahkan layak dianugerahkan sijil atau diploma berdasarkan keputusan jawatankuasa berkenaan dalam tempoh lapan (8) minggu selepas tamat sesi latihan bagi semester tersebut. |
UKKL |
150 | 150 | 100% |
3 |
Mengeluarkan surat tawaran kemasukan bagi kursus jangka pendek (KJP) selewat-lewatnya tiga (3) hari sebelum kursus bermula. |
CESS |
250 |
250 | 100% |
4 |
Memastikan peserta KJP yang mencatat peratus kehadiran melebihi 80% mendapat sijil dalam tempoh tujuh (7) hari selepas tamat berkursus. |
CESS |
250 | 250 | 100% |
5 |
Semua aduan diuruskan dalam tempoh lima belas (15) hari bekerja dari tarikh aduan diterima dan tujuh (7) hari bekerja dari tempoh menerima maklumat dari pihak ketiga. |
PEGAWAI KHIDMAT PELANGGAN |
0 | 0 | 100% |