Piagam pelanggan JTM adalah:
Piagam Pelanggan Institusi Latihan Jabatan Tenaga Manusia (ILJTM) adalah:
PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN INSTITUT LATIHAN JABATAN TENAGA MANUSIA SEHINGGA BULAN FEB 2023 (PIAGAM PELANGGAN)
Bil. |
Perkara |
BAHAGIAN | BILANGAN DITERIMA | BILANGAN DPROSES DAN SELESAI | PERATUS |
1 |
Menjelaskan semua tuntutan bil-bil bayaran dalam tempoh 7 hari dari tarikh penerimaan dokumen lengkap. |
KEWANGAN |
255 |
255 | 100% |
2 |
Mengesahkan penerimaan aduan dalam tempoh 24 jam dan memberi maklumbalas aduan dalam tempoh 7 hari berkerja. |
PEGAWAI ADUAN PELANGGAN |
0 | 0 | 100% |
3 |
Membayar elaun saku kepada pelajar yang layak selewat- lewatnya 10hb berikutnya. |
UPPL DAN KEWANGAN |
1 |
1 | 100% |
4 |
Mengedarkan slip keputusan peperiksaan pelajar pada setiap semester dalam masa 2 minggu selepas tarikh akhir mesyuarat jawatankecil peperiksaan dan persijilan. |
UKKL |
516 | 516 | 100% |
5 |
Memastikan setiap pelanggan yang berurusan di kaunter akan dilayan dalam tempoh masa 15 minit. |
PEGAWAI KHIDMAT PELANGGAN |
450 | 450 | 100% |